Jakie kiełki hodować w domu?

rodzaje-kielkow

W trakcie śniadania nie faszeruj się garściami witamin. W trakcie zimy nie musisz zjadać wodnistych warzyw. Te smaki i witamy znajdziesz w kiełkach. Kiełki posiadają duże ilości wartości odżywczych. Możemy sami je sadzić w domu i to przez cały rok. Chińczycy i Arabowie korzystali z kiełków już od wieków, my natomiast poznaliśmy te roślinki dopiero kilka lat temu. Popyt na kiełki nie słabnie, a warto samemu wyhodować te bomby witaminowe. Nasiona na kiełki – bez ulepszaczy – znajdziesz w sklepach ze zdrową żywnością. Poznaj rodzaje kiełków i zacznij samemu je sadzić!

Kiełki rzodkiewki

Kiełki rzodkiewki to bogactwo witamin A, C, B, E i H. Zawierają również w sobie składniki mineralne, kwasy omega-3 oraz błonnik. Warto spożywać je w stanach zapalnych naszego organizmu. Kiełki rzodkiewki posiadają także właściwości oczyszczające i moczopędne. Są niezwykle zdrowe dla naszej wątroby i pęcherzyka żółciowego.

Zasadź je sam w domu – namocz 5 godzin w letniej wodzie oraz wyhoduj je w trakcie 2-3 dni.

Kiełki lucerny

Kiełki lucerny są fantastycznym źródłem żelaza. Posiadają również w sobie łatwo przyswajalne białko. Są szczególnie polecane weganom oraz wegetarianom. Zwierają również witaminę C i E, kwas foliowy, selen oraz magnez. Wzmacniają nasze mięśnie oraz kości.

Przed zasadzeniem namocz nasiona 5 godzin w letniej wodzie. Zacznij zbierać po 5-7 dniach.

Kiełki brokułu

Kiełki brokuła bogate są sulfofran, który wykazuje działanie przeciwnowotworowe. Polecane są również do spożywania przez osoby, które mają problemy z nadciśnieniem. Kiełki brokułów zapobiegają chorobom układu krwionośnego oraz udarom mózgu.

Namocz nasiona do 6 godzin w letniej wodzie, po zasadzeniu zacznij zbiory po 4-6 dniach.

Kiełki fasoli mung

Kiełki fasoli mung są fantastycznym źródłem białka. Są niezwykle popularne w chińskich kuchniach. Kiełki fasoli posiadają również bogate złoża witaminy A, B, C i E oraz sole mineralne. Zalecane są dla osób, które muszą zwalczyć poziom „złego” cholesterolu.

Przed zasadzeniem namocz kiełki przez 10 godzin, zbieraj po 2-4 dniach po zasadzeniu.

Kiełki słonecznika

Kiełki słonecznika posiadają w sobie pokłady witaminy A, z grupy B, C, D, E, K, zawierają również w sobie wapń, żelazo oraz fosfor. Wzmacniają nasze kości oraz zęby. Specjalnie zalecane dla wegan i wegetarian.

Namocz nasiona przez 10 godzin w letniej wodzie, następnie zbieraj po zasadzeniu po 2-3 dniach.

Kiełki pszenicy

Kiełki pszenicy zwierają duże ilości białka, żelaza, fosforu, magnezu, wapnia oraz witamin z grupy B, C i E. Wzmacniają nasz system nerwowy oraz podnoszą odporność.

Po 12 godzinnym namoczeniu, zasadź je i zbieraj po 2-3 dniach.

Kiełki soi

Kiełki soi są źródłem witamin A, B, C i K, zawierają białko, żelazo, magnez oraz potas. Wzmacnia układ nerwowy i hormonalny.

Namocz ziarna przed 12 godzin, kiełkowanie trwa do 3 dni.

Kiełki rzeżuchy

Kiełki rzeżuchy bogate są w witaminy A, B, C i D. Pobudzają przemianę materii oraz poprawiają pracę nerek. Łagodnie oczyszczają nasz organizm.

Mocz nasiona do 6 godzin, po zasadzeniu zbieraj po około 2 dniach.

Kiełki buraka

Kiełki buraka są źródłem witamin A, B1 oraz C. Zawierają również wapń, żelazo, miedź, rubid i cez. Zaleca się ich spożywanie przy leczeniu anemii.

Nasiona namocz do 10 godzin, zbieraj po 6-8 dniach po zasadzeniu.

 

 

You may also like...